bonjour!
Khonsa Tsabita. Loves to share everything to everyone. Happy along the day. Ciao!
Home   ×       ×   Feel free to ask!    ×   Submit Posts

Islam 101 (A Beautiful Poem by Amal Ahmed Albaz)

Let me, introduce myself.
My name, is Islam.
The root word of peace- salam,
Or even salema- meaning submission.
Which to a Muslim, is like his tuition.
It’s his ticket in,
But before I begin,
Let me greet you, like I’m supposed to do,
So Assalamu alaikum, may peace be upon you!

You know? It’s kinda’ funny…
I’m accused of oppressing, when really I’m oppressed.
I’ve become on the list of things to detest.
I’m screamed in rage, in almost every protest,
& I’ve become the “red scare”, a “threat to the west”.

You see?
If you look at me, and all my obligations,
You’ll see why I have such a great population,
It’s cause there’s the motivation,
And that sense of inspiration,
That keeps “Muslim” as their occupation.
To me, being a good Muslim means being a good person.
‘cause I’ll never ask you to kill or to slay,
Or to lie at least 5 times a day.
I’ll never ask you steal, or to hate,
Or to swear or discriminate.

I actually tell you to smile to everyone you see,
Cause a smile’s the best form of charity.
I tell you to not smoke and not to drink,
To stay clean and take showers so you simply don’t stink.
I tell you to care for animals and treat them with care,
So yes, I’m against animal testing & abuse in case you weren’t aware.
I tell you to treat those who treat you bitter…better.
I tell you not to be mad at someone for more than 3 days,
I tell you to respect women and lower your gaze.
I tell you that paradise lies under the feet of your mother,
I tell you to passionately love your significant other.
I tell you to never mistreat your wife!
I mean…if I tell you to care for animals, then what about the love of your life?

I tell you to be precious, and save yourself for the “one”.
So you don’t keep giving yourself away…till you’re literally done.
I tell you to be moderate and that balance is key,
Just in the middle is the perfect place to be.
I tell you to excel in all that you do,
From that essay to that slam-dunk too!
I tell you to clear your ignorance and to never judge,
To love for your bro what you love for yourself; & to never hold a grudge.
I tell you how to be a good person. A person of peace, and a person of love.

-&
They say I’m a terrorist,
An extremist.
And you know what? I am.
I am a terrorist; I terrorize terror,
I kill injustice to make this world fairer.
I am an extremist; I am extremely kind.
So beware of my extreme benevolence, to all of mankind.
Yes, there are those who kill and bomb in my name,
But if I don’t approve, then why am I to be blamed?
In every religion, you’ll find those who abuse it,
Thinking they have a permit,
To do wrong.

A religion maybe perfect, but the followers may not be.
So when mine commit mistakes, don’t blame it on me.
I give what I got, and what I got is good.
So if they do otherwise…they misunderstood.
& I’m not here to preach, I’m only here to teach.
I’m a professor in politics, economy and sociology.
In manners and etiquette, I got my PHD.
To all my teachings, I have two sources.
The book of God, and the words of the prophet are my resources.
I teach for free and to whoever desires to learn,
It’s all for the sake of Allah, I ask for nothing in return.

& Listen,
I’m not here to convert, but just to clear misconceptions.
With the way I’m viewed and my common perception.
Because yes, it hurts when I’m literally abused,
By some, who do it for pleasure, just to be amused.

& By some, who just follow the “trend” cause they’re clearly confused.
In a nutshell, my name is Islam,
And everything I do, goes back to Salam..peace.
& so as your prof, I need to make sure you pass this test called Life.

QS. Al-Kahf : 23-24

And never say of anything, ‘I shall do such and such thing tomorrow.’ Except (with the saying), ‘Insya Allah!’. And remember your Lord when you forget and say: It maybe that my Lord guides me unto the nearer way of truth than this.

oliphillips:

Cross-Stitched Microbes & Germs

by Alicia Watkins

These viruses are so cute >

(Source: thisiscolossal.com)

Anis Matta

Ya, saya selalu suka cara Anis Matta memaknai cinta, termasuk ketika beliau menggambarkan suasana hati dan gelora jiwa yang penuh dengan cinta.

Mencintai itu keputusan! 

(via azharnurunala)

(via nadinadeey)

Sekali kamu mengatakan kepada seseorang ‘Aku mencintaimu’, kamu harus membuktikan ucapan itu. Itu deklarasi jiwa bukan saja tentang rasa suka dan ketertarikan, tapi terutama tentang kesiapan dan kemampuan memberi, kesiapan dan kemampuan berkorban, kesiapan dan kemampuan melakukan pekerjaan-pekerjaan cinta: memperhatikan, menumbuhkan, merawat dan melindungi.

QS. Ibrahim : 7

And (remember) when your Lord proclaimed, if you’re grateful, I will surely increase you (in favor); but if you deny, indeed, My punishment is severe.
Focus on: economics consulting and PhD →

econ-phd:

This is an excerpt from an informational interview with an economics consultant without a PhD.

_____________

1. Do you need an advanced degree in economics to do complex economics consulting work?

My firm has two primary practices: finance and industrial organization. I work on the finance…

Still deciding.

acabaca:

Ceritanya kembang disiram dari air hujan.

Cute one!

(Source: lustik)

geekymerch:

These awesome science and math inspired cutting boards can be found at Elysium Woodworks!

Cooking and sciences in between.

(via acabaca)

Kerandoman Icca (3)

(Lagi di mobil, mau pulang ke rumah)
Umi:Sa, mampir dulu ya nanti ke Cilandak. Mau tanda tanganin sesuatu.
K:Okeee siap!
Ca:Sesuatu, Mi? Aku mau juga dong sesuatu!
Umi:Icca mau sesuatu juga?
Ca:Iyaa! Aku mau juga ya Mi boleh ga?
K:Hahaha emang sesuatu apaan lagi Ca? Mau mau aja
Ca:Gatau deh.. Apa sih Mi? Mainan? Kue? Pokoknya aku mauuu
Umi:Icca sayang, sesuatu itu kertas. Surat. Icca mau juga? Bukan mainan atau kue, Ca
Ca:Oh kirain aku apaan, hihihi
--------
Ca:Oncaa!!!! (tarik mukena)
K:Hadeuuuh apa Icca? (benerin mukena)
Ca:Aku cita-citanya mau jadi tukang sampah!!
K:Hah? Sampah kan bau Ca
Ca:Iya soalnya...hmm apa yaa. Eh! Gajadi deh, aku mau jadi roket aja! (muka bersinar)
K:Roket kan bukan cita-cita -_-
Ca:Ih yaudah deh aku gamau punya cita-cita!! Huh (pergi ke ruang makan)
K:Kenapa deh si Icca -_-
(Dzikri nyaut dari ruang TV)
Dzik:Icca tadi abis nonton Upin Ipin kak, lagi cerita ttg cita-cita gitu. Jadi dia ngikutin, tapi salah nangkep kayaknya hahaha
-----
Ca:Nca aku bosen deh sama joget Caesar (goyang ngehits yg di YKS)
K:Yaudah gausah joget kalo bosen (lagi serius baca majalah)
Ca:Tapi aku suka
K:Yaudah joget
Ca:Tapi lagunya itu terus aku jadi bosen tau
K:Yaudah kamu maunya apa sih Ca?
Ca:Gatau deh
(Tiba-tiba...)
Hib:Iccaaaa ini ada joget Caesar kesukaan Icca niiiiiih!
Ca:Mana Ban? Asiiiik
(Langsung lari ke depan TV dan joget-joget)
Super ga ngerti lagi sama kerandoman anak kecil. Hahaha.

Just keep swimming. Fun swimming.

Curhatan Icca (2)

(Lagi di kamar, di lantai 2)
Ca:Oncaaa aku mau main Pou dong
K:Boleeeh, tapi hape aku mau mati. Ambilin gih chargeran-nya di bawah, deket TV
Ca:Oke Ncaa
(Ga lama Icca bawain chargerannya)
K:Ca, buku cerita yg semalem mana? Ambilin dong
Ca:Di meja makan, bentar ya Nca aku ambil
(Icca ke bawah lagi ambil bukunya)
Ca:Nih bukunya Nca. Sekarang aku mau main Pou dong
K:Makasih Icca. Yaaah baru di-charge banget, belum nyala hapenya
Ca:Yaaaaaah lama
K:Ohiya Ca, sambil nunggu hape, kamu ambilin kue yg di bawah dong Ca. Buat kita nyemil nyemil hihi
Ca:Iyaa bentar ya
(Icca ke bawah lagi ambilin kue. Pas udah sampe ke atas...)
K:Caaa lupa! Ambilin botol minum sekalian dong hehehe
Ca:Ih Onca mah!! Aku disuruh ambil-ambil terus, kan capeeek. Pengen cepet-cepet jadi kakak aja biar aku yg suruh-suruh, huh! Onca kapan jadi adeknya sih? Jadi kakak muluuu
K:Ahahaha Icca kamu ngedumel apa sih? Hehe maaf yaa, iya nih aku yg ambil sendiri deh
(Icca pasang muka bete. Bete bete bikin gemes. Minta dicium dipeluk banget tampangnya.)

Kisah Uwais Al Qarni Menggendong Ibunya Naik Haji

Di Yaman, tinggallah seorang pemuda bernama Uwais Al Qarni yang berpenyakit sopak, tubuhnya belang-belang. Walaupun cacat, ia adalah pemuda yang soleh dan sangat berbakti kepada Ibunya. Ibunya adalah seorang wanita tua yang lumpuh. Uwais senantiasa merawat dan memenuhi semua permintaan Ibunya. Hanya satu permintaan yang sulit ia kabulkan.

"Anakku, mungkin Ibu tak akan lama lagi bersama dengan kamu, ikhtiarkan agar Ibu dapat mengerjakan haji," pinta Ibunya. Uwais tercenung, perjalanan ke Mekkah sangatlah jauh melewati padang pasir tandus yang panas. Orang-orang biasanya menggunakan unta dan membawa banyak perbekalan. Namun, Uwais sangat miskin dan tak memiliki kendaraan.

Uwais terus berpikir mencari jalan keluar. Kemudian, dibelilah seeokar anak lembu, Kira-kira untuk apa anak lembu itu? Tidak mungkinkan pergi Haji naik lembu. Olala, ternyata Uwais membuatkan kandang di puncak bukit. Setiap pagi beliau bolak balik menggendong anak lembu itu naik turun bukit. “Uwais gila.. Uwais gila…” kata orang-orang. Yah, kelakuan Uwais memang sungguh aneh.

Tak pernah ada hari yang terlewatkan ia menggendong lembu naik turun bukit. Makin hari anak lembu itu makin besar, dan makin besar tenaga yang diperlukan Uwais. Tetapi karena latihan tiap hari, anak lembu yang membesar itu tak terasa lagi.

Setelah 8 bulan berlalu, sampailah musim Haji. Lembu Uwais telah mencapai 100 kg, begitu juga dengan otot Uwais yang makin membesar. Ia menjadi kuat mengangkat barang. Tahulah sekarang orang-orang apa maksud Uwais menggendong lembu setiap hari. Ternyata ia latihan untuk menggendong Ibunya.

Uwais menggendong ibunya berjalan kaki dari Yaman ke Mekkah! Subhanallah, alangkah besar cinta Uwais pada ibunya. Ia rela menempuh perjalanan jauh dan sulit, demi memenuhi keinginan ibunya.

Uwais berjalan tegap menggendong ibunya tawaf di Ka’bah. Ibunya terharu dan bercucuran air mata telah melihat Baitullah. Di hadapan Ka’bah, ibu dan anak itu berdoa. “Ya Allah, ampuni semua dosa ibu,” kata Uwais. “Bagaimana dengan dosamu?” tanya ibunya heran. Uwais menjawab, “Dengan terampunnya dosa Ibu, maka Ibu akan masuk surga. Cukuplah ridho dari Ibu yang akan membawa aku ke surga.”

Subhanallah, itulah keinganan Uwais yang tulus dan penuh cinta. Allah SWT pun memberikan karunianya, Uwais seketika itu juga disembuhkan dari penyakit sopaknya. Hanya tertinggal bulatan putih ditengkuknya. Tahukah kalian apa hikmah dari bulatan disisakan di tengkuk? itulah tanda untuk Umar bin Khattab dan Ali bin Abi Thalib, dua sahabat utama Rasulullah SAW untuk mengenali Uwais.

Beliau berdua sengaja mencari Uwais di sekitar Ka’bah karena Rasullah SAW berpesan “Di zaman kamu nanti akan lahir seorang manusia yang doanya sangat makbul. Kamu berdua pergilah cari dia. Dia akan datang dari arah Yaman, dia dibesarkan di Yaman. Dia akan muncul di zaman kamu, carilah dia. Kalau berjumpa dengan dia minta tolong dia berdoa untuk kamu berdua.”
Subhanallaah.. Uwais orang yg
dirindui Rasul karena akhlaknya yg begitu mulia.

Sudahkah kita membahagaiakan ibu kita?

Diteruskan dari : Ichsan Marta

TotallyLayouts has Tumblr Themes, Twitter Backgrounds, Facebook Covers, Tumblr Music Player and Tumblr Follower Counter